marți, 8 martie 2011

Cronica scepticului - episodul 124

În acest episod vom comenta o nouă emisiune împotriva vaccinurilor transmisă de o zero televiziune. Ni se spune cum că Bill Gates are un program special prin care vrea să reducă populaţia planetei prin... vaccinare, îngrijirea sănătăţii şi sănătate reproductivă! Am pus semnul mirării, dar am descoperit că Bill Gates tocmai asta a spus în cadrul unei conferinţe TED, pe care o găsiţi aici. În timpul expunerii Bill Gates ne surprinde cu următoarea afirmaţie:
Mai întâi avem populația. Ei, lumea are astăzi 6,8 miliarde de oameni. Se îndreaptă spre aproximativ nouă miliarde. Ei, dacă facem o treabă grozavă cu vaccinurile noi, serviciile medicale și de sănătate reproductivă, am putea să scădem asta cu poate 10 sau 15 la sută, dar aici vedem o creștere de aproximativ 1,3.
 Vedeţi dumneavoastră că lucrurile devin foarte clare. Am verificat citatul, o puteţi face şi dumneavoastră. Nu am tăiat, nu am adăugat nimic. Conculuzia este că vaccinurile sunt făcute să omoare. Vaccinurile sunt facute să omoare? La fel şi serviciile medicale şi sănătatea reproductivă? Hmm... Şi totuşi aşa rezultă din cuvântul lui Bill Gates. Oare? Desigur, toate site-urile antivaccin din lumea larga au preluat cu bucurie şi insistenţă această informaţie. Noi am vrut ceva mai mult. Am vrut să vedem ce este în mintea lui Bill Gates atunci când ne anunţă programul de exterminare a populaţiei. Şi aici am găsit explicaţia. Este una surprinzătoare, dar cât se poate de banală şi corectă.
A surprising but critical fact we learned was that reducing the number of deaths actually reduces population growth. Chart 3 shows the strong connection between infant mortality rates and fertility rates. Contrary to the Malthusian view that population will grow to the limit of however many kids can be fed, in fact parents choose to have enough kids to give them a high chance that several will survive to support them as they grow old. As the number of kids who survive to adulthood goes up, parents can achieve this goal without having as many children.
 Altfel spus, există o corelaţie între numărul de copii pe femeie ajunşi la maturitate şi mortalitatea infantilă. Explicaţia ni se pare frumoasă şi credibilă. Numai că nouă, celor cu gândire sceptică, simpla afirmaţie a lui Bill Gates nu ne este de ajuns. Avem nevoie de dovezi. Iar dovezile le-am găsit pe Gap Minder, un site în care datele statistice ne sunt prezentate extrem de sugestiv. Aici am găsit acest grafic, care face legătura între mortalitatea infantilă şi numărul de copii pe femeie. După ce am dat clic pe play, am putut urmări evoluţia graficului. Puteţi vedea şi dv cum pe măsură ce mortalitatea infantilă scade, scad şi numărul de copii pe femeie. Altfel spus, da, Bill Gates are dreptate. Ce am făcut noi? Am verificat spusele lui Bill Gates şi astfel am descoperit că nu avem de-a face cu nici o conspiraţie. De ce nu fac şi conspiraţioniştii de pretutindeni acelaşi lucru? Nu neapărat din prostie, ci dintr-un motiv mai banal. Le dispare conspiraţia, şi asta nu dă bine deloc. Conspiraţiile trebuie să supravieţuiască oricărei dovezi. Dacă veţi urmări siteurile antivaccin de la noi veţi vedea foarte clar această strategie.
Apoi, în emisiunea noastră, veţi vedea cum domnul acela tare agitat ne vorbeşte despre ameninţătoarea armă etnică şi din nou despre Bill Gates, care are de gând să faca un vaccin sub forma de spray, cu care să ne vaccineze pe toţi, fără voia şi ştiinţa noastră. Despre prima chestie nu avem a spune multe, pentru că se pare că această armă nu a fost realizată, deşi au fost proiecte  în acest sens. Nu putem aduce dovezi legate de asta, cum nu putem aduce dovezi nici despre faptul că pe partea invizibilă a Lunii nu se află o colonie de canguri. Domnul cel agitat ar fi trebuit să ne aducă argumentele corespunzătoare. Cea de-a doua chestie este una reală. Există deja vaccinuri sub formă de spray, cum este cel realizat de consorţiul european FluVacc. Numai că este vorba de nişte spray-uri nazale, pentru că interiorul nasului nostru este puternic vascularizat şi astfel vaccinul îşi păstrează eficacitatea. Este mai comodă vaccinarea cu acest tip de spray, decât administrarea prin injecţii. Domnul agitat ne spune că vaccinul cu spray este activat de transpiraţie... pare a nu ştii că trebuie să ne spună şi cum trece vaccinul de scutul reprezentat de epidermă... asta este.
Să nu uităm! La sfârşitul emisiunii veţi vedea o spectaculoasă analiză a domnului cu inele. El face legătură între fizica cuantică şi artele divinatorii. Apoi ne spune că va fi criticat de raţionaliştii cartezieni, care nu sunt altceva decât nişte comunişti încuiaţi. Aferim!
Emisiunea a fost difuzată de postul TvRM în ziua de 5 martie 2011.

Cronica scepticului - episodul 124

Vezi mai multe video din blog

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va rugam sa limitati lungimea comentariilor. Ne plac disputele, dar taria argumentelor nu se masoara in lungimea textului, ci in argumente. La argumente se poate raspunde, la vorbarie, nu. Din acest motiv imi permit sa modrez comentariile. Cele care contin nazbatii prea evidente nu vor fi publicate.